În condiţiile în care Gruia Stoica, patronul Grupului Feroviar Român, mai are la dispoziţie câteva zile pentru a achita restul de 170 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă, Ministerul Transporturilor face deja angajamente internaţionale care privesc viitorul companiei de transport feroviar, semn că eşecul privatizării este ca şi parafat.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a confirmat joi, 10 octombrie, la întoarcerea de la Luxemburg că banii pentru privatizarea CFR Marfă trebuie să fie livraţi de Gruia Stoica până luni 14 octombrie, adică în termen de 60 de zile de la desemnarea câştigătorului licitaţiei.

„Suntem încă în termenii contractului, dar trebuie să respectăm cele 60 de zile. În acordul cu FMI, se poate foarte clar că privatizarea nu poate depăşi termenul de 15 octombrie. Deci termenul de plată este 14 octombrie. Atunci vom lua o hotărâre cu privire la finalizarea acestui proces”, a declarat Ramona Mănescu.

Potrivit acesteia, a existat un proiect de prelungire a termenului până în 20 decembrie, însă acesta nu a fost adoptat de Guvern, deci orice amânare iese din discuţie.

De cealaltă parte, omul de afaceri Gruia Stoica a declarat miercuri seară că în contractul de privatizare a CFR Marfă nu există niciun termen concret privind plata întregii sume de bani și finalizarea tranzacției, ci doar precizarea că acest lucru trebuie să se întâmple după avizul Consiliului Concurenței.

El a subliniat că, în cazul în care luni, 14 octombrie, Ministerul Transporturilor va anunța că procesul de privatizare a eșuat, GFR va acționa în instanță statul român.