Într-o dimineaţă ceţoasă, un vas lung de 300 de metri îşi face intrarea la terminalul de containere din Constanţa, cel mai mare port de la Marea Neagră, notează CNN, la începutul unui reportaj intitulat “Constanţa, un port crucial care îşi reafirmă poziţia”, difuzat de canalul american miercuri searã.

“Până în decembrie 1989, portul Constanţa era în principal folosit la exportul produselor economiei româneşti şi pentru importul de materii prime, iar acum portul Constanţa este, mai mult sau mai puţin, un fel de poartă”, aminteşte preşedintele Traian Băsescu pentru CNN. “În primul rând pentru România, făcând legătura României cu lumea şi, în acelaşi timp, este o poartă pentru Europa Centrală şi de Est”, adaugă el.

CNN aminteşte că Traian Băsescu are legături strânse cu portul Constanţa, fiind 12 ani din viaţă căpitan de vas, la comanda unor mari tancuri petroliere.

“Mândru de a fi căpitan la bordul unui vas de 306 metri, am găsit resursele de a rămâne puternic exact în această perioadă a vieţii mele”, arată el.

În prezent, România navighează în ape economice tulburi care îi încurcă creşterea economică, aminteşte CNN, care remarcă apoi că portul a fost extins tocmai într-o perioadă de prosperitate din anii 1960, când amplasarea sa strategică promitea să facă din el una dintre cele mai mari speranţe în Europa.

Deşi portul funcţionează acum la o capacitate de doar 50%, preşedintele român este optimist, notează CNN.

“Este singurul port legat de Dunăre, de canalul Rin-Main-Dunăre şi de Rotterdam”, a subliniat preşedintele Băsescu. “Este capătul unei autostrăzi albastre ce porneşte de la Rotterdam şi se termină în portul Constanţa. Este de o importanţă extraordinară având practic legătură cu toată Europa”, a insistat el.

“Dar trebuie să dezvoltăm capacitatea pentru vase mari în portul Constanţa, alături de multe alte lucruri”, a încheiat preşedintele.