Fondul Monetar Internațional a cerut României ca privatizarea CFR Marfă să fie finalizată cel mai târziu la 15 octombrie, a declarat, miercuri, Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, aflată în vizită la Șantierul Magistralei 5 de Metrou Eroilor-Drumul Taberei.

Ramona Mănescu a mai spus că în cursul zilei de miercuri va avea discuții cu FMI pe tema acestei privatizări.

„Acele 60 de zile din Hotărârea de Guvern erau prevăzute în scrisoarea-acord cu FMI. 60 de zile, dar nu mai târziu de 15 octombrie. A fost cerința FMI în scrisoare cu board-ul”, a completat ministrul.

La începutul acestei săptămâni, reprezentantul FMI pentru România și Bulgaria, Guillermo Tolosa, a declarat, că autoritățile române nu au avut niciun termen-limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, astfel că și-au îndeplinit obligațiile asumate prin scrisoarea de intenție.

„România și-a îndeplinit obligațiile din scrisoarea de intenție, care au inclus inițierea unui proces de privatizare a CFR Marfă. Există, de asemenea, un angajament ferm pentru transferul proprietății și al controlului, dar nu a fost stabilit niciun deadline în acest sens, în condițiile în care aceste lucruri depind de factori pe care Guvernul nu îi poate controla”, a spus Tolosa.

Întrebat dacă Guvernul are vreo responsabilitate privind eșecul privatizării CFR Marfă, el a răspuns: „Este prea devreme pentru a trage astfel de concluzii. Trebuie făcute cu atenție analize pentru a fi învățate lecțiile pentru viitor”.

El a adăugat că Guvernul ar trebui să continue activitățile privind privatizarea CFR Marfă.

Potrivit scrisorii de intenție postată pe site-ul FMI și datată 12 septembrie 2013, Guvernul s-a angajat să finalizeze privatizarea CFR Marfă până la mijlocul lunii octombrie.

„Dacă procesul de privatizare întâmpină obstacole insurmontabile, vom relua licitația pentru privatizarea pachetului majoritar al CFR Marfă, în conformitate cu cele mai bune practici internaționale”, se arată în scrisoarea de intenție.