Evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor începe, luni, în ordine crescătoare, potrivit programelor făcute de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, cu proba scrisă la Limba română pentru elevii claselor a II-a, potrivit Mediafax.

Potrivit unui ordin al MECS, evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt programate în perioada 18 mai – 3 iunie.

Elevii clasei a II-a vor avea luni proba scrisă la Limba română, marţi – proba de citire la Limba română şi de scriere şi citire la Limba română pentru minorităţile naţionale, pe 20 miercuri – la Matematică, joi, proba scrisă la Limba maternă, iar vineri va fi proba de citit la Limba maternă.

Pentru elevii clasei a IV-a, evaluarea este programată astfel: 26 mai – Limba română, 27 mai – Matematică, 28 mai – Limba maternă.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a începe pe 2 iunie cu proba de Limbă şi comunicare şi se încheie pe 3 iunie cu proba de Matematică şi Ştiinţe ale naturii.

Potrivit metodologiei, fiecărui elev i se distribuie testul din ziua respectivă, pe care îşi scrie numele, prenumele şi unitatea de învăţământ. Înregistrarea şi monitorizarea timpului de rezolvare a testelor se fac de către un cadrul didactic numit administrator de test. Pe durata evaluării, administratorul de test asigură respectarea ordinii şi a liniştii în sala de clasă.

Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a instrucţiunilor cuprinse în Caietul cadrului didactic.

Pentru a facilita analiza rezultatelor şi comunicarea acestora către elevi şi părinţi/reprezentanţi legali ai elevului, în timpul evaluării testelor, profesorii evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau menţiuni.

Rezultatele evaluării se stabilesc de cadrul didactic evaluator/în cadrul echipei de evaluatori, prin completarea fişei de evaluare pentru fiecare test, fişă care se semnează de către evaluator/evaluatori.

Rezultatele individuale obţinute la EN-2015 nu se afişează, nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impuneşi informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. Cheltuielile materiale de organizare şi de desfăşurare a EN-2015 se suportă de unitatea de învăţământ din finanţarea de bază/complementară în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au fost introduse din anul şcolar 2013-2014.