Premierul Victor Ponta consideră că la Poşta Română e nevoie de restructurare, deoarece s-au angajat în ultimii ani 6.000 – 7.000 de oameni, în condiţiile în care activitatea companiei se reducea, dar spune că mişcările sociale îi vor alunga pe investitori.

„E o situaţie economică la nivel european extrem de complicată şi celelalte companii din Europa să zicem că nu mai sunt în situaţia bună în care se aflau. În al doilea rând, evident e nevoie de o restructurare la Poşta Română, s-au angajat în ultimii ani 6.000 – 7.000 de oameni, în condiţiile în care activitatea Poştei se reducea. Deci a fost un loc în care s-au rezolvat problemele politice. Şi, ca să spun sincer, cu cât mai multe mişcări sociale în cadrul Poştei, cu atât mai mult o să îi gonească pe posibilii investitori. De aceea eu am spus că îi înţeleg pe oameni. Şi pe cei de la Poştă Română, şi pe cei de la Oltchim, dar şi ei trebuie să înţeleagă că atunci când cineva vine să investească câteva sute de milioane de euro şi vede nişte sute sau mii de oameni care îi iau cu bâtele, în niciun caz nu o să mai vină. Adică, suntem ca în anii ’90. Or, oamenii trebuie să înţeleagă că facem tot posibilul să păstrăm locurile de muncă. Cu cât arătăm că e mai instabilă Poşta, cu atât o să vină mai puţini”, a precizat, joi, premierul Victor Ponta, după ce a participat la prezentarea raportului de activitate pe anul 2012 al Consiliului Concurenţei.

El a adăugat că în condiţiile în care Poşta are o datorie de 138 de milioane de euro, o parte din datoriile către buget ar putea fi convertite în acţiuni, doar dacă cei de la Comisia Europeană vor permite acest lucru.

„Depinde de modul în care Comisia Europeană ne va permite ca o parte din datoriile către buget să fie convertite în acţiuni. Trebuie să respectăm regulile europene, pentru că altfel este ajutor de stat. Conform regulilor europene, la privatizare, o dată, se pot converti datoriile către buget în acţiuni, pentru privatizare”, a spus primul-ministru.

Totodată, premierul a subliniat că o serie de companii precum CFR şi Oltchim trebuie să redevină profitabile, nu să aştepte ajutoare de la stat.