Înscrierea persoanelor fizice şi juridice în Programul „Rabla” 2013 se va face de luni, tichetele fiind distribuite colectorilor de vineri, a declarat preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Adrian Gearâp.

Aproape 290 de colectori (REMAT-uri) şi peste 100 de dealeri auto s-au înscris anul acesta în Programul „Rabla”, listele cu cei validaţi urmând să fie publicate pe site-ul AFM.

Persoanele fizice se vor putea înscrie, de luni, la colectorii validaţi, în timp ce cele juridice se înscriu la AFM pentru a beneficia de voucher-ul de 6.500 de lei pentru casarea unui autovehicul mai vechi de 10 ani.

Administraţia Fondului pentru Mediu va emite 20.000 de tichete, dintre care 17.000 pentru persoane fizice/juridice şi 3.000 de tichete pentru instituţiile publice.

La prima de casare de 6.500 de lei se poate adăuga câte un eco-bonus în valoare de 500 de lei, dar nu mai mult de două eco-bonusuri cumulate, pentru fiecare din următoarele caracteristici ale autovehicului nou achiziţionat: se încadrează în norma de poluare Euro 6, generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 grame/kilometru sau are sistem de propulsie hibrid.

Pentru achiziţionarea unui autovehicul nou se poate utiliza un singur tichet şi, în funcţie de caracteristicile maşnii, se poate beneficia de o reducere suplimentară de cel mult 1.000 de lei, rezultată din cumulul a două eco-bonusuri.

Proprietarul trebuie să prezinte colectorului validat următoarele documente:

– actul care îi atestă identitatea şi domiciliul sau reşedinţa în România, în original şi în copie,

– certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată,

– cartea de identitate a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată,

– actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat,

– certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, în original, din care să rezulte că autovehiculul se află înregistrat pe numele proprietarului în evidenţele fiscale ale autorităţii publice locale emitente, iar proprietarul nu are obligaţii de plată la bugetul local.