Sistemul de învăţământ mai are încă de recuperat privind relaţia cu mediul social şi economic, a afirmat ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, vineri, la Congresul Educaţiei.

„Educaţia nu e un scop în sine, e pentru a-i ajuta pe copii să participe la societatea de mâine, prin urmare educaţia trebuie să fie ancorată în societatea de azi şi în societatea de mâine şi de aici o altă linie importantă unde noi încă avem de recuperat, este vorba despre relaţia cu mediul economic şi social. Sunt lucruri pe care trebuie să le punem la punct, în primul şi în primul rând o cultură a dialogului cu mediul economic şi social”, a declarat Remus Pricopie.

Potrivit acestuia, sunt 100.000 de copii cu vârsta între 6 şi 16 ani în România care nu se află în şcoli.

„Sigur că atenţia, energia noastră se îndreaptă în primul şi în primul rând către învăţământul obligatoriu, dar nu trebuie să picăm în cursa să considerăm că misiunea noastră e doar în clasă. Uneori trebuie să ieşim în afara clasei şi să îi căutăm pe acei copii care nu sunt în clasă şi să facem tot ceea ce ne stă în putinţă să-i aducem în clasă”, le-a spus ministrul Educaţiei profesorilor prezenţi la congres.

În opinia sa, ţara noastră trebuie să dea răspunsul unor întrebări referitoare la educaţie.

El a precizat că sistemul de învăţământ are probleme legate de finanţare, susţinând că bugetul Educaţiei trebuie să crească.