Camera de Comert si Industrie a României va încerca, într-o perioada scurta de timp, sa implementeze un cod de bune practici, bazat pe un model austriac, privind responsabilitatea corporativa în societatea româneasca, a declarat marti, într-o conferinta de presa, Mihai Daraban, presedintele CCIR.

În cadrul conferintei „CSR si Conformitate” pe care o gazduim primim un know-how austriac vizavi de ceea ce înseamna responsabilitatea corporativa, nu atât pentru business-ul corporatiei respective, ci pentru societatea în care îsi desfasoara activitatea. În plan paralel, se discuta despre responsabilitatile din comunitate si de cele sociale. Am organizat acest eveniment pentru a constientiza modelul de practica si în rândul oamenilor de afaceri din România. Vom încerca într-o perioada, sa zicem, scurta de timp, sa implementam si eventualul cod de bune practici privind responsabilitatea corporativa în societatea româneasca„, a afirmat Mihai Daraban, potrivit Agerpres.

Potrivit acestuia, profitul obtinut de o companie trebuie sa ajunga si în comunitate, pentru ca si pe orizontala sa se simta beneficiul corporatiei respective.

Profitul trebuie sa ajunga si în comunitate, pentru ca si orizontala sa simta beneficiul corporatiei respective. În legatura cu directionarea a 2% din impozit, toti folosesc aceasta componenta fiscala, ca s-o numim asa, însa e greu de spus catre ce directii. Nu cred ca exista decât ANAF-ul probabil ca institutie care sa ne prezinte o statistica despre cum îsi distribuie pe de o parte societatile, pe de alta parte persoanele fizice, acel 2% din impozit”, a mai spus presedintele CCIR.

Mihai Daraban a precizat, totodata, ca a semnat, acum doua luni, un protocol cu Ministerul Educatiei, privind sprijinirea scolilor profesionale.

Este un proces destul de delicat, ministrul Educatiei si-a manifestat întreaga disponibilitate, la fel ca si staff-ul sau. Eu sunt convins ca exista multi anticorpi în sistemul de educatie românesc, pentru ca, din pacate, trebuie sa recunoastem, învatamântul românesc cu economia reala au fost doua linii paralele, nu s-au ciocnit niciodata si nu s-au sfatuit vreodata despre necesarul de forta de munca. Anticorpii din Educatie, care – cu tot respectul – acesti anticorpi sunt reprezentati de profesori, care nu vor sa-si piarda catedrele, si care în continuare se cantoneaza în pregatirea unui personal care probabil nu are nimic de-a face cu zona economica respectiva. Se pregatesc mecanici auto pe la Piatra Neamt si silvicultori la Mioveni. Din pacate, cifra de scolarizare si pregatire în zona respectiva este determinata de existenta cadrelor didactice si nu de mediul de afaceri. Învatamântul a ramas, cel putin cel profesional, cantonat în trecut„, a mai spus Daraban.

Presedintele CCIR a mentionat, totodata, ca economia în fiecare zona a tarii a cunoscut schimbari dramatice, radicale.

Știm bine ca au fost orase înfiintate pe o industrie, si o industrie pe un oras. Lucrurile astea s-au cam volatilizat si trebuie sa fim conectati la realitati. Sistemul german de învatamânt profesional, care a si demarat în România, bineînteles cu interese locale specifice, în Brasov, Carei si alte zone, si-a aratat deja rata maxima de promovabilitate si de acceptare ca forta de munca. Vorbim de suta la suta angajare post perioada educationala. Lucrurile trebuie dezvoltate la nivel de judet si de regiune pentru ca exista un specific local. De asemenea, suntem un stat hiper social, si sper ca acest lucru se va încheia o data si o data, pentru ca nu este în regula ca nemunca sa fie platita, sub forma ajutoarelor sociale„, a adăugat Daraban.

Conferinta “CSR si Conformitate” a fost lansata de Camera de Comert si Industrie a României, alaturi de Camera de Comert Federala a Austriei.

Evenimentul si-a propus sa prezinte particularitatile responsabilitatii sociale corporatiste (CSR), etapele conformitatii corporatiste care ar trebui sa fie luate în considerare pentru a minimiza riscurile de raspundere corporativa, pentru a întelege dinamica dintre teorie si practica si cât de important este ca o corporatie sa detina obiective de CSR.