Potrivit Nielsen, peste 85% dintre cumpărătorii români resimt creşterea preţurilor la alimente şi au devenit mai precauţi cu bugetul, două treimi spun că achiziţionează doar bunuri de strictă necesitate şi tot mai mulţi vizitează 4 sau 5 magazine pentru cumpărături.

„Percepţia asupra dinamicii preţurilor la alimente a rămas la nivelul anului 2011, însă a depăşit semnificativ nivelul din 2010. Cumpărătorii din oraşele medii au o percepţie mai accentuată legată de creşterea preţurilor la alimente (90%), faţă de cei din Bucureşti şi oraşele mari (84%)”, potrivit studiului Shopper Trends 2012-2013, realizat de Nielsen.

Astfel, în 2012, românii care au cumpărat produse pentru gospodărie şi din magazine din retailul modern şi care consideră că preţul alimentelor a crescut sunt mai precauţi la modul în care îşi cheltuiesc bugetul, două treimi din cei intervievaţi menţionând că achiziţionează doar lucruri de strictă necesitate.

De asemenea, 31% spun că iau în cantităţi mai mici, 26% caută în special promoţiile, iar 17% au schimbat mărcile mai scumpe cu unele mai ieftine. Doar 8% dintre cumpărători spun că nu sunt afectaţi de creşterea de preţuri.

„Şi în 2012, promoţiile reprezintă un punct de atracţie pentru cumpărători. Cu toate acestea, influenţa promoţiilor asupra alegerii magazinelor pe care le vizitează cumpărătorii scade semnificativ faţă de anul trecut, acesta fiind şi unul din motivele pentru care atât producătorii, cât şi retailerii pot adăuga noi argumente, legate de experienţa de cumpărare, pentru care cumpărătorii să aleagă locaţiile de cumpărare”, se mai arată în studiul Nielsen.

Astfel, 34% dintre români cumpără produse aflate la promoţie, pondere cu şase procente mai mică faţă de 2011, 25% sunt foarte puţin influenţaţi de acestea, iar 24% cumpără la promoţie doar dacă le place marca respectivă.

Studiu Shopper Trends 2012-2013 a fost realizat în perioada 10 octombrie – 7 noiembrie 2012 pe un eşantion de 1.200 de respondenţi, care au făcut cumpărăturile pentru gospodărie în ultimele patru săptămâni inclusiv din magazine din retailul modern.

Sursa: Mediafax.