România a ripostat la temerile britanice privind un aflux brusc de imigranţi care vor invada ţara odată cu ridicarea restricţiilor de muncă pentru bulgari şi români la sfârşitul anului, lansându-şi propria campanie publicitară ironică, pentru a-i convinge pe britanicii dezamăgiţi să călătorească spre Est şi să schimbe staţiunea Bognor pentru Bucureşti, relatează The Independent.

Restricţiile de muncă în Marea Britanie pentru cetăţenii bulgari şi români urmează să fie ridicate la sfârşitul anului, iar autorităţile britanice au în vedere o „campanie publicitară negativă” pentru a proteja Regatul Unit de o posibilă „invazie” a imigranţilor din ambele ţări şi pentru a corecta impresia că străzile britanice sunt „pavate cu aur”.
În timp ce chiar salariile cele mai modeste din Marea Britanie sunt mult mai mari decât salariul mediu lunar de 300 de lire din România şi Bulgaria, britanicii care se vor deplasa în cele două ţări vor constata că banii lor au o mare putere de cumpărare.

Percepţiile negative asupra celor două ţări nu au trecut neobservate în Bulgaria. Guvernul de la Sofia a decis să aloce 440.000 de leva (192.000 de lire) pentru a ameliora reputaţia cetăţenilor săi şi ”a promova imaginea pozitivă a Bulgariei ca stat membru al UE”.
Totodată, parlamentari bulgari şi români din Parlamentul European au trimis o scrisoare preşedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, plângându-se de tratamentul meschin aplicat de Marea Britanie ”celor mai noi membri”.
”Credem că un val de declaraţii ostile apărute de la începutul anului are drept scop de a stigmatiza (cetăţenii din Bulgaria şi România) drept europeni de categoria a doua”, se arată în scrisoare.
Europarlamentarii se tem că restricţiile de muncă nu vor fi ridicate din cauza protestului public. „Suntem îngrijoraţi… am auzit declaraţii ale unor reprezentanţi ai guvernului britanic care lansează o alarmă falsă despre pericolul unei invazii româno-bulgare, care ar destabiliza societatea britanică”, se mai spune în scrisoarea citată de ziarul britanic.