Poliţia Capitalei a demarat o campanie de prevenire a victimizării turiştilor străini, sub sloganul „Bucureşti, cel mai sigur oraş”, care se va desfăşura în Aeroportul Henry Coandă, hoteluri, restaurantele din Centrul Istoric, muzee.

Campania se desfăşoară în perioada 1 iulie – 15 septembrie, pe trei coordonate: intrarea în ţară, acomodare şi timp liber, materialele de informare fiind distribuite în Aeroportul Henry Coandă, hotelurile des frecventate de turiştii străini, restaurantele din Centrul Istoric, muzeele din Bucureşti.

Materialele de informare, care au caracter preventiv, promovând în acelaşi timp Capitala României, prin referiri la istoria, arhitectura şi siguranţa locului, au fost traduse în patru limbi de circulaţie internaţională (engleză, franceză, germană şi rusă), cu sprijinul Colegiului Economic „Virgil Madgearu”, fiind multiplicate cu aportul Corpului Naţional al Poliţiştilor.

Informaţiile se referă la diferite metode prin care turiştii străini sunt abordaţi de diferite persoane, cu scopul de a fi înşelaţi.

Turiştilor li se recomandă să evite tranzacţiile financiare în afara cadrului bancar, respectiv al caselor de schimb valutar.

În situaţia în care se deplasează cu autovehicule ale firmelor de taximetrie, turiştii sunt sfătuiţi să solicite, la pornirea în cursă, activarea aparatului de marcat. Totodată, turiştii străini sunt informaţi că în România drogurile şi prostituţia sunt ilegale.

Se recomandă o atitudine precaută cu privire la bunurile pe care le au asupra lor, în special în zone aglomerate sau la terase, unde consumul de alcool poate deveni o condiţie favorizantă victimizării.

De asemenea, în Centrul Istoric al Capitalei a fost amplasat un punct de informare mobil prin care se asigură contactul permanent cu publicul.

De asemenea, pe tv screen-urile amplasate în zona centrală a Capitalei sunt difuzate spoturi care promovează numărul de urgenţă 112, dar şi faptul că, potrivit ultimelor statistici, Bucureşti are una dintre cele mai scăzute rate de criminalitate din Europa.