Purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuţ Stroe, a anunţat luni, la finalul şedinţei săptămânale a conducerii PNL, că formaţiunea solicită înfiinţarea a două comisii de anchetă în Camera Deputaţilor şi Senat, pe tema cheltuirii Fondului de rezervă al Guvernului şi a situaţiei Autostrăzii Comarnic-Braşov.

PNL a decis să solicităm la nivel parlamentar constituirea a două comisii de anchetă, prima la nivelul Camerei Deputaţilor în legătură cu modul de cheltuire, de folosire a Fondului de rezervă aflat la dispoziţia primului ministru. Raportul Curţii de Conturi relevă faptul că banii au fost alocaţi după criterii politice, în mod evident nu face altceva decât să confirme practica alocării subiective şi politice a banilor aflaţi la dispoziţia primului ministru, şi bineînţeles în afara scopului pentru care s-a creat acest fond”, a spus Stroe, citat de Mediafax.

El a menţionat că alocarea fondurilor nu s-a realizat în mod transparent, cu respectarea criteriilor de urgenţă.

La Senat vom solicita constituirea unei comisii de anchetă în legătură cu situaţia autostrăzii Comarnic-Braşov. Motivul ţine de costurile extrem de ridicate la care se ridică acest proiect, de câteva ori decât celebrul caz Bechtel. Guvernul trebuie să răspundă de ce nu se realizează acest obiectiv şi din fonduri europene şi, bineînţeles, explicaţii aşteptăm şi în legătură cu modul nejustificat în care s-a tot amânat luarea unei decizii finale în acest proiect”, a mai declarat purtătorul de cuvânt al PNL.

Guvernul a continuat, în 2013, practica anilor precedenţi de a aloca sume importante din Fondul de rezervă bugetară fără criterii clare şi transparente, acest fond reprezentând, de fapt, o modalitate de a suplimenta fără control parlamentar bugetele unor instituţii, a anunţat, joi, Curtea de Conturi.

În 2013, au fost emise 38 hotărâri de guvern pentru alocarea de bani din Fondul de rezervă bugetară către diverşi ordonatori de credite şi bugetele locale, banii astfel alocaţi ajungând la aproape un miliard de lei, respectiv 940,39 milioane lei.

În ceea ce priveşte Autostrada Comarnic-Braşov, statul vrea să găsească un model financiar mai eficient în raport cu bugetul şi să atragă finanţare de la instituţii financiare internaţionale pentru această autostradă, iar discuţiile cu consorţiul selectat vor continua până în aprilie, a anunţat Ministerul Transporturilor (MT).