Din ianuarie, cine vrea să conducă un scuter sau o motocicletă trebuie să treacă de un examen practic, susținut în trafic.
Viitorul motociclist va trebui să demonstreze că este pregătit să circule printre mașini, pietoni și bicicliști, fără să-i sperie când își ambalează motorul și fără să încalce regulile. Testul va fi dificil și pentru polițiștii care fac evaluarea, „live”, fără simulări în poligon, așa cum se întâmplă acum.

Examinatorul se va afla într-o mașină alături de instructor, dar și de un martor, iar candidatul motociclist în față. El are o cască în ureche și aude toate comenzile pe care polițistul i le dă printr-o stație.

Cam așa va decurge, din ianuarie, examenul practic pentru cei care vor permisul pentru categoria A. Înainte de a porni pe traseu, polițistul îi va da candidatului toate indicațiile necesare. Comenzile primite în cască nu vor fi multe, însă suficiente încât examinatorul să își dea seama dacă aspirantul la permis se descurcă în trafic pe două roți.

Trecerea de la examenul în poligon la cel în trafic era absolut necesară, dacă ne uităm la ce se întâmplă de fapt pe stradă.

Depășirea mașinilor staționate la semafor trebuie să se facă numai dacă este spațiu suficient pe aceeași bandă.

În mers, numai după o asigurare temeinică și fără manevre bruște, după cum ne explică un agent de la Brigada Rutieră, aflat pe motocicletă.

La rândul lor, șoferii nu trebuie să uite că în trafic, numărul vehiculelor pe două roți crește de la o lună la alta și toți trebuie să circule în siguranță pe același drum.