Proiectul de prelungire a liniei de metrou Parc Bazilescu-Lac Străulești a fost introdus de Primăria Capitalei în dezbatere publică. Acesta cuprinde și configurarea urbană a zonei aferente traseului metroului și pregătirea proiectelor de infrastructură ce ar putea fi dezvoltate în zonă.

Pentru realizarea proiectului de extindere a rețelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești a fost necesară întocmirea unui Plan Urbanistic Zonal care să definească reglementările urbanistice și de amenajare a zonei ce va fi străbătută de noul tronson, corelând toate documentațiile de urbanism întocmite până în acest moment pentru zonă.

Proiectul de construcție a liniei înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului.

În zona staţiei Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou, de tip park & ride.

Pe lângă proiectul propriu-zis de prelungire a linei de metrou, documentația de urbanism „pregătește terenul” pentru mai multe viitoare posibile investiții publice în transportul în comun, inclusiv introducerea unei linii de tramvai pe Bulevardul Laminorului.

Planul prevede și amenajarea unei artere de cornișă în lungul malurilor lacurilor Grivița și Străulești, dar și reconfigurarea circulației rutiere în zonă. Astfel, se ia în calcul construcția unui pasaj rutier suprateran care ar lega Șoseaua Gheorghe Ionescu Sisești de Strada Godeanu, iar la nivelul solului se va realiza legătura Bucureștii Noi – Șos. Bucureşti–Târgovişte şi relaţiile între aceste artere şi celelalte străzi convergente. În zona nodului rutier, se prevede amenajarea unor spaţii destinate pietonilor şi bicicliştilor, în legătură cu zona lacurilor. De asemenea, Bd. Laminorului, Bd. Bucureştii Noi şi strazile convergente vor fi extinse şi modernizate.

Proiectul prevede şi construirea unor artere rutiere noi. Astfel, „strada care porneşte din nodul rutier bd. Bucureştii Noi – str. Gh. Ionescu Șiseşti – Godeanu, urmează malul de lac, până la limita cimitirului Străuleşti şi continuă spre sud-est, la limita parcelelor – foste baze sportive – aflate pe malul lacului Griviţa, spre incinta fabricii Laromet”.