Potrivit previziunilor făcute de Compania de Autostrăzi, anul viitor se vor finaliza 251 de kilometri noi de autostradă şi 1.300 de kilometri de drum naţional. Dacă aceste estimări se şi adeveresc, 2013 va fi unul dintre cei mai buni ani de după Revoluţie pentru autostrăzi.

În 2013 se va finaliza construcţia a  şase noi autostrăzi astfel:

1. Autostrada Nădlac-Arad şi Drum de Legătură – 39 de kilometri

  • Lotul 1 şi 2 :  kilometrul 0 – kilometrul 39

2. Autostrada Lugoj – Deva, tronson Lugoj – Dumbrava – 27 de kilometri

  • Lotul 1 : kilometrul 0 – kilometrul 27

3. Autostrada Deva – Orăştie – 32,5 kilometri

4. Tronson Orăştie – Sibiu şi by-pass Sebeş – 82 de kilometri

  • Lotul 1 :  kilometrul 0      –  kilometrul 24
  • Lotul 2:   kilometrul 24    –  kilometrul  43,8
  • Lotul 3:   kilometrul 43,8 –  kilometrul 66
  • Lotul 4:   kilometrul 66    –  kilometrul 82

5. Autostrada Transilvania Braşov –  Borş, Tronson Suplacu de Barcău – Borş  – 6,5 kilometri

  • kilometrul 0 –   kilometrul 6,5

Toate autostrăzile din lista de mai sus sunt acum în execuţie şi, cu excepţia ultimilor 6,5 km, toţi se află pe coridorul IV paneuropean, unde lucrările sunt finanţate în proporţie de 85% din fonduri europene. Totuşi, rămâne marea problemă a trecerii munţilor: secţiunea Sibiu-Piteşti, cea mai scumpă şi greu de construit, nu a fost încă licitată.

Tot pentru anul viitor, CNADNR estimează că se vor reabilita 1.330 de kilometri de drumuri naţionale.