Vânzările de hamburgeri şi semipreparate congelate au scăzut spectaculos în supermarketurile britanice după scandalul produselor cu carne de cal etichetate drept conţinând doar carne de vită, potrivit unui studiu al companiei de consultanţă Kantar Worldpanel.

„Vânzările de hamburgeri congelaţi au scăzut cu 43%, iar cele de semipreparate congelate, cu 13%, în cele patru săptămâni de dinaintea datei de 17 februarie, demonstrând clar o schimbare în comportamentul de consum”, a subliniat Edward Garner, responsabil al Kantar Worldpanel.

Retragerea de pe rafturi a produselor care conţineau carne de cal şi îngrijorarea consumatorilor au avut, aşadar, un efect direct asupra alegerii produselor în timpul cumpărăturilor. În schimb, clasamentul supermarketurilor nu s-a schimbat.

Cota de piaţă a lanţului de supermarketuri Tesco, aflat în centrul atenţiei atunci când a izbucnit scandalul cărnii de cal, a scăzut (29,7% faţă de 30,1% în urmă cu un an), însă această scădere poate fi atribuită unei serii de oferte promoţionale aflate în vigoare anul trecut şi care nu au fost reînnoite în 2013, potrivit companiei de consultanţă.

Scandalul cărnii de cal, care s-a răspândit ulterior în întreaga Europă, a izbucnit în luna ianuarie atunci când autorităţile irlandeze au anunţat descoperirea ADN-ului de cal în produse alimentare vândute în Irlanda şi Marea Britanie, etichetate drept conţinând doar carne de vită.