Premierul Victor Ponta a precizat miercuri, în debutul şedinţei de Guvern, că timbrul de mediu se va plăti o singură dată, în funcţie de emisiile de dioxid de carbon ale maşinii, calificând ”aberant” coeficientul de depreciere aplicat la automobilele vechi.

Timbrul de mediu gândit de Ministerul Mediului trebuie aplicat în cazul autovehiculelor comerciale numai după ce va fi returnată acciza din carburanţi conform modelului european practicat în mai multe ţări europene, iar o formulă ideală a acestei taxe are nevoie de o analiză serioasă şi transparentă, a atras atenţia, pe 11 ianuarie, Confederaţia Naţională Rutieră.

Forma iniţială a taxei auto, suspendată până la 31 decembrie 2012, a reintrat în vigoare de la 1 ianuarie, însă aceasta este redusă cu 25%. Contribuabilii care, de la 1 iulie 2008, au plătit o taxă mai mare decât cea rezultată din aplicarea legii în vigoare pot solicita restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxă plătită. Conform legii, care are la bază principiul ‘poluatorul plăteşte’, taxa de poluare va fi plătită o singură dată atât pentru autovehiculele noi, cât şi second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în România.