sursa foto: agoda.com

Sinaia, staţiune care atrage anual peste 300.000 de turişti, devine tot mai atractivă pentru investitori astfel că în prezent mai multe vile, hoteluri şi pensiuni sunt puse la vânzare, specialiştii apreciind că investiţia este mult mai atractivă decât în Mamaia, relatează Ziarul Financiar.

Recent, omul de afaceri Octavian Radu a preluat pachetul majoritar de acţiuni în cadrul hotelului de cinci stele Ioana Hotels din Sinaia şi în cadrul restaurantului adiacent Forest. „Piaţa din Sinaia este în curs de maturizare. Investiţia în Sinaia este mult mai atractivă decât în Mamaia de exemplu pentru că amortizarea este mai rapidă. În Sinaia poţi avea turişti tot timpul anului, în timp ce în Mamaia sezonul este scurt. Există o tendinţă către aparthoteluri. Însă, dacă în Mamaia închiriezi un apartament cu 200-300 de lei pe zi, în Sinaia preţul este de doar 120-150 de lei pe zi”, a spus Lucian Gabriel Asănăchescu, CEO al IMRA Group, din care face parte şi agenţia imobiliară IMRA Real Estate, care are clienţi în special în Constanţa.
Tranzacţia prin care Octavian Radu a intrat în acţionariatul Ioana Hotels din Sinaia nu este singura de acest fel. În 2018, grupul Alexandrion, cel mai mare jucător român din sectorul băuturilor alcoolice, a cumpărat hotelul New Montana. Hotelul de patru stele are o capacitate de 360 de locuri şi găzduieşte orice tip de evenimente, de la o simplă conferinţă până la cocktail-uri cu 1.000 de invitaţi. Cele mai multe hoteluri din Sinaia sunt clasificate la trei şi patru stele, printre unităţile de patru stele prezente se numără Carpathia, hotelul Arca lui Noe, singurul hotel de cinci stele fiind Ioana Hotels. În Sinaia erau anul trecut 28 de hoteluri dintr-un total de 89 de unităţi de cazare, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică. În total, în oraş sunt peste 4.500 de locuri în unităţile de cazare înregistrate.