Google celebrează, sâmbătă, începutul ediţiei cu numărul 100 a Turului Franţei printr-un logo special. Logo-ul Google de sâmbătă înfăţişează doi ciclişti îmbrăcaţi în galben, tricoul pe care îl poartă liderul în clasamentul general din Turul Franţei.

Logoul de sâmbătă al Google prezintă doi ciclişti, purtând faimosul tricou galben de lider al clasamentului general, care pedalează. Totodată, pe fundal se poate remarca o hartă a Franţei.

Ediţia cu numărul 100 a Turului Franţei începe sâmbătă, la Porto Vecchio, în Corsica.

Le Tour de France, cunoscut şi ca La Grande Boucle (Marea Buclă), a fost organizat pentru prima dată în 1903, se desfăşoară pe un traseu cu o lungime totală de peste 3.200 de kilometri şi durează trei săptămâni. În prezent, la această competiţie participă ciclişti şi echipe din întreaga lume.

Traseul competiţiei se modifică anual, dar întotdeauna Turul Franţei se încheie la Paris, iar, din 1975, ultima etapă se desfăşoară pe bulevardul Champs-Élysées.

Turul Franţei este nu numai o competiţie ciclistă recunoscută la nivel mondial, ci şi o sursă de inspiraţie pentru diverse forme de artă, precum muzică – „P’tit gars du Tour” (1932), „Les Tours de France” (1936), „Faire le Tour de France” (1950) şi, mai recent „Tour de France”, piesa lansată de Kraftwerk în 1983 – şi cinematografie – „Cinci lalele roşii” (1949), de Jean Stelli, film în care cinci ciclişti sunt omorâţi, „În fruntea cursei” (1974), selectat la Festivalul Internaţional de la Cannes, „Iadul pe roţi” (2005), de Pepe Danquart, dar şi animaţia „Tripletele din Belleville” (2001).

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea.