Un prim tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulaţiei, marţi, lucrările fiind finalizate cu şase luni înainte de termen.

Tronsonul de autostradă de 9,5 kilometri, deschis circulaţiei marţi, face legătura între municipiul Timişoara şi localitatea Remetea Mare. Practic, noul tronson de autostradă va face legătura între DN 6 Timişoara-Lugoj şi Autostrada Arad-Timişoara, iar o parte din maşinile care vin dinspre Lugoj nu vor mai fi nevoite să intre în municipiul Timişoara.

Potrivit directorului DRDP Timişoara, garanţia lucrărilor este de patru ani, iar dosarele pentru tronsonul al doilea din această autostradă, de 26,5 kilometri, se află în evaluare la CNADNR.

Tronsonul de 9,5 kilometri din Autostrada Timişoara-Lugoj a fost finalizat cu circa şase luni înainte de termenul fixat pentru aprilie 2013.

Lucrările de construcţie pentru acest tronson au fost executate de asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Construzioni.

Valoarea primului tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj este de 210.396.462, 74 lei (fără TVA), din care contribuţia Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contribuţia Guvernului României este de 31.555.419,41 lei.

Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostradă s-au construit patru poduri şi şase pasaje, dar şi un nod rutier.

Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit să asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene şi cele aderate după 2004 şi 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifică în două: Timişoara – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa şi Timişoara – Drobeta Turnu Severin -Vidin – Sofia – Salonic.