România va fi promovată în Uzbekistan şi Coreea de Sud cu circuitele culturale, Delta Dunării şi turismul balnear, dar sunt vizate şi alte pieţe, printre care China, Japonia, India, Israel şi Dubai, a declarat Răzvan Filipescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT).

„Avem în vedere Uzbekistanul, pe care l-am vizitat recent şi am constatat că cei de acolo sunt interesaţi de România. Ne dorim ca în luna octombrie să participăm la târgul de turism care se desfăşoară în Uzbekistan şi să ne promovăm în acea zonă. Am văzut un interes şi din zona Coreei de Sud. Vrem să ne promovăm pe noi destinaţii, dar în contextul economic internaţional este foarte greu să prevăd de acum, pentru o perioadă de 4-5 ani, pe ce pieţe să ne promovăm. Pot apărea pe parcurs diverse oportunităţi sau pot apărea probleme în alte zone”, a spus Filipescu.

El a afirmat că turiştii din Uzbekistan şi Coreea de Sud pot fi atraşi în România cu circuitele culturale şi cu Delta Dunării, dar pe aceştia „îi interesează foarte mult” turismul de sănătate şi turismul balnear.

Filipescu vrea ca promovarea pe anumite pieţe să aibă o anumită repetabilitate şi să facă parte dintr-un program.

ANT are în vedere deschiderea unor reprezentanţe de turism în Japonia şi în Dubai şi intenţionează să concentreze promovarea, pe lângă destinaţiile devenite clasice, gen Germania, Spania, Austria etc., şi pe pieţele din Israel, China şi India. Autoritatea mai încearcă, de asemenea, să atragă turişti şi din alte state din fosta Uniune Sovietică.