CSAT a decis că este nevoie urgentă de achiziţionare avioanelor multirol de generaţia a 4-a, iar Guvernul trebuie să aprobe fonduri pentru această achiziţie. CSAT a aprobat noua concepţie de achiziţionare a aparatelor de zbor, după ce varianta achiziţionării de F-16 de la armata SUA a căzut, din cauza lipsei de fonduri. În prezent, există mai multe variante deschise pentru achiziţia de avioane F-16, fie din Portugalia, fie din Olanda.

CSAT nu a stabilit de unde vor fi achiziţionate avioanele multirol, aceasta fiind atribuţia Guvernului. Singurele direcţii stabilite astăzi au fost urgentarea acestui proces de achiziţie şi condiţia ca avioanele să fie de generaţia a 4-a, care să asigure tranziţia către aparate de zobr de generaţia a 5-a şi să fie compatibile cu standardele NATO. De asemenea, competiţia între furnizorii de avioane rămâne deschisă, F-16 nefiind singura variantă de lucru.

CSAT a ajuns la concluzia că „Armata României are capacităţi limitate de a-şi îndeplini misiunile ce-i revin” şi a solicitat Guvernului să prezinte un program multianual de restabilire a capacităţii de luptă a acesteia, în următoarea şedinţă CSAT, conform unui comunicat de presă al Preşedinţiei.

Ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, a prezentat demersurile întreprinse în vederea iniţierii programului Avion Multirol al Forţelor Aeriene, iar CSAT a aprobat strategia de a cumpăra gradual avioane multirol.

În CSAT s-a mai discutat despre evaluarea riscurilor, ameninţărilor şi vulnerabilităţilor la adresa securităţii naţionale, ca fundament pentru întocmirea „Planului Naţional de Priorităţi Informative pentru anul 2013”, şi despre ameninţările la adresa securităţii naţionale şi vulnerabilităţile de securitate identificate în contextul atentatului de la Burgas, Bulgaria.

În finalul şedinţei, membrii CSAT au fost informaţi cu privire la proiectul de hotărâre a Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă S.A.”, modalitatea concretă şi procedura de privatizare fiind în responsabilitatea Ministerului Transportului şi Infrastructurii şi a Guvernului.