Comisia Europeană a lansat miercuri strategia intitulată „Reorganizarea învățământului”, care urmăreşte să încurajeze statele membre să ia măsuri pentru a asigura formarea, în rândul tinerilor, a competențelor necesare pe piața muncii și pentru a-și atinge obiectivele în materie de locuri de muncă.

Strategia „Reorganizarea învățământului” vizează o schimbare radicală a sistemelor educative, concentrându-se mai mult asupra „rezultatelor învățării” și anume asupra cunoștințelor, competențelor și aptitudinilor pe care le dobândesc elevii. Potrivit reprezentanţilor Comisiei Europene, simplul fapt de a fi participat la procesul educațional nu mai este suficient. În plus, mai trebuie îmbunătățite considerabil și cunoștințele elementare în materie de citit, scris și socotit și trebuie dezvoltate sau consolidate competențele antreprenoriale și spiritul de inițiativă.

În strategie se arată că trebuie să se pună mai mult accentul pe dezvoltarea competențelor transversale și a celor elementare la toate nivelurile. Acest lucru este valabil mai ales în cazul competențelor antreprenoriale și IT. Totodată, strategia prevede un nou criteriu de referință pentru învățarea limbilor străine potrivit căruia până în 2020, cel puțin 50% dintre tinerii de 15 ani ar trebui să cunoască o limbă străină (42% în prezent) și cel puțin 75% ar trebui să studieze o a doua limbă străină (61% în prezent).

La 5 decembrie, Comisia va prezenta un pachet de măsuri privind ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor, care include o propunere de garanție pentru tineret. prin care se solicită statelor membre să se asigure că fiecare tânăr primește o ofertă de calitate în materie de angajare, formare sau completare a studiilor în termen de patru luni de la terminarea școlii sau de la angajare. Propunerea prevede valorificarea la maximum a fondurilor UE și mai ales a Fondului social european.