Constructorul auto francez Renault SA şi al doilea constructor auto chinez chinez, Dongfeng Motor, sunt aproape de un acord care să-i permită grupului francez să producă vehicule în China pentru o investiţie totală de 11 miliarde de yuani (1,4 miliarde de euro), informează un articol publicat luni în cotidianul China Business News, preluat de AFP.

Negociată de mai mulţi ani, crearea unei societăţi mixte a fost aprobată în sfârşit de autorităţile chineze în luna mai, astfel că un acord între Renault şi Dongfeng Motor Group ar putea fi semnat până la finele acestei luni, susţine China Business News. Potrivit acestei publicaţii, viitoarea uzină ar urma să fie amplasată la Wuhan (centrul Chinei), unde începând din 2014 ar urma să fie produse aproximativ 150.000 de vehicule pe an.

Noua societate ar urma să fie formată pe baza restructurării unui joint venture creat în 1993 de Renault şi China Sanjiang Space Group pentru producţia de utilitare (Traffic) şi monovolume (Espace, Scénic), însă a cărei activitate a fost oprită în 2003.

Parteneriatul cu Dongfeng va oferi Renault o sursă alternativă de venituri, în condiţiile în care Europa Occidentală a fost responsabilă în 2012 pentru 60% din vânzările grupului auto francez. În luna mai a acestui an, vânzările de autoturisme în Europa au atins cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani, în condiţiile în care rata record a şomajului a redus cererea de consum.

Toate companiile auto străine care produc vehicule în China trebuie să opereze printr-o societate mixtă cu o firmă locală. Renault este unul dintre puţinii mari producători auto occidentali care în acest moment nu produce autovehicule în China, care în 2009 a devenit cea mai mare piaţă auto din lume.

Peste 19 milioane de vehicule noi au fost înmatriculate anul trecut în China, dintre care 15,5 milioane autoturisme şi microbuze, în creştere cu 4,3% comparativ cu 2011.

Renault are deja trei uzine în America Latină, în Argentina, Brazilia şi Columbia, pe lângă cele şase uzine din Franţa. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.