Autoritățile muntenegrene au dat publicității primele rezultate ale anchetei în cazul accidentului în care a fost implicat autocarul românesc. Potrivit datelor preliminare, accidentul s-a produs la ieşirea mașinii dintr-un tunel rutier. Carosabilul era umed şi este posibil ca şoferul să fi fost incomodat scurt timp de lumina foarte puternică a soarelui, pierzând controlul asupra vehiculului, în curbă.

În aceste condiţii, la care se adaugă viteza care nu era adaptată la acel segment de drum, şoferul probabil a pierdut controlul asupra vehiculului, a pătruns pe contrasens, a rupt balustrada de securitate a podului şi a căzut în prăpastie.

Potrivit site-ului cotidianului Dan, anchetatorii analizează această ipoteză pe baza declaraţiilor supravieţuitorilor şi altor martori.

Autorităţile din Muntenegru au găsit tahograful autocarului românesc căzut în prăpastie, iar datele dispozitivului vor fi decodificate pentru a se stabili parametrii de circulaţie în momentul accidentului şi cine se afla la volan.

„Am găsit tahograful. Dispozitivul va fi util în demersul de stabilire a cauzei accidentului”, a declarat procurorul Vojislav Grujici, citat de site-ul ziarului Vijestima.

Autorităţile muntenegrene încearcă să stabilească circumstanţele în care autocarul românesc a căzut în prăpastie. Numeroşi supravieţuitori susţin că şoferul circula cu viteză destul de mare. Limita de viteză pe acel segment de drum este de 40 de km/h.