Primăria Municipiului Ploieşti a adoptat, începând cu data de 17 martie, plățile online către bugetul local, depunerea online a formularelor de declarare a proprietăților. Activităţi de relaţii cu publicul, la ghişeu, se vor desfășura numai pentru lucrările în regim de urgenţă şi pentru eliberarea certificatelor fiscale.

Măsurile de mai jos au fost luate ca urmare a instituirii stării de urgenţă, cât şi a anunţului membrilor guvernului referitor la prorogarea primului termen de plată a impozitelor şi taxelor locale până la data de 30 iunie.

1. Toate plăţile către bugetul local vor fi efectuate online.

Deoarece primul termen de plată a impozitelor datorate va fi prelungit, cetăţenii pot plăti jumătate din cuantumul acestora până la data de 30 iunie, fără a li se calcula majorări de întârziere.

De asemenea, pot beneficia de bonificaţia de 10 % pentru plata integrală, cu anticipaţie a impozitelor datorate, până la 30 iunie.

2. Toate lucrările de declarare terenuri, imobile, autoturisme, vor fi depuse numai online.

Termenul de declarare a bunurilor se va prelungi in mod corespunzător. Depunerea documentelor se va putea face, fără a fi pasibili de amendă, până la data de 30 iunie, chiar daca se vor depăşi cele 30 de zile prevăzute în lege ca obligatorii pentru declarare. Având în vedere că, pentru toate bunurile dobândite in cursul anului, impozitul se datorează începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, contribuabilii nu vor fi afectaţi de aceasta decizie.

3. Pentru a nu perturba, în vreun fel, activitatea imobiliară, se vor desfăşura activităţi de relaţii cu publicul, la ghişeu, însă numai pentru lucrările în regim de urgenţă şi pentru eliberarea certificatelor fiscale.

În acest sens, la sediile de pe Şoseaua Vestului şi de pe Bulevardul Independenţei, accesul publicului va fi restricţionat.

La sediul de pe strada Basarabi (actuala casierie), se vor înfiinţa ghişee, după cum urmează:

– Ghişeul Auto

– Radieri auto

– Declarări auto în regim de urgenţă

– Certificate fiscal

– Ghişeu stabilire persoane fizice

– Declarări în regim de urgenţă

– Scoateri din evidenţă in regim de urgenţă

– Certificate fiscal

– Ghişeu persoane juridice

– Declarări în regim de urgență

– Scoateri din evidenţă în regim de urgenţă

– Certificate fiscal

– Ghişeu amenzi si popriri

– Documentaţii referitoare la amenzi

– Ridicări popriri

– Certificate fiscal

– Ghişeu registratură

– Eliberare certificate fiscal

– Ghişeu casierie

– Încasare taxe de urgență

– Încasare amenzi în 15 zile

Programul de eliberare a documentelor mai sus mentionate este :

– Pentru lucrările depuse până la ora 12.00 – eliberarea lucrării va fi făcută în intervalul 15.00-16.30 din ziua depunerii.

– Pentru lucrările depuse după ora 12.00 – eliberarea lucrării va fi făcută începând cu ora 9.00 a zilei următoare depunerii.

Cetăţenii pot solicita orice relaţie la telefon, online sau pe pagina de Facebook.

Informaţii detaliate despre modalitatea de efectuare a acestor plăți sunt disponibile pe site-ul  www.spfl.ro.

Modalitățile de depunere a documentelor online se pot realiza pe adresele de email: [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected] , se pot depune declaraţii pentru stabilirea impozitelor pe clădiri, teren şi mijloace de transport, cereri pentru eliberarea certificatelor fiscale.