Vânzările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut în luna iunie la minimul ultimilor 17 ani, pe fondul recesiunii şi şomajului ridicat, România înregistrând unul dintre cele mai abrupte declinuri, în timp ce Dacia a consemnat cea mai bună performanţă în topul mărcilor, potrivit Mediafax.

În primele şase luni ale anului, numărul înmatriculărilor de automobile noi din UE a scăzut cu 6,6%, la 6,2 milioane, România înregistrând cel mai abrupt declin cu excepţia Ciprului şi Olandei.

Vânzările auto din România au coborât în primul semestru cu 26,4%, la 24.500 unităţi, în timp ce Ciprul a consemnat o scădere de 42,7%, la 3.600 maşini, iar Olanda a înregistrat un declin de 36%, la aproape 212.000 unităţi.

Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, a consemnat o scădere cu 4,7% a vânzărilor de autoturisme în luna iunie, la 282.900 unităţi, iar în primele şase luni a înregistrat un declin de 8,1%, la 1,5 milioane automobile.

În Franţa, vânzările de automobile noi au scăzut în iunie cu 8,4%, la 191.300 unităţi, iar în primele şase luni s-au redus cu 11,2%, la 931.400 maşini.

Piaţa italiană s-a contractat cu 5,5% în iunie, la 122.000 automobile, şi a scăzut cu 10,3% în primul semestru, la 731.200 unităţi.

Vânzările auto din Spania au stagnat în iunie la aproxiamtiv 73.000, dar au scăzut în primele şase luni cu 4,9%, la 386.300.

Marea Britanie este singura piaţă mare din UE care a înregistrat o performanţă puternic pozitivă a vânzărilor de autoturisme în prima jumătate a acestui an. Astfel, vânzările auto din Regatul Unit au urcat cu 13,4% în iunie, la aproape 215.000 unităţi, respectiv cu 10% în primul semestru, la 1,163 milioane automobile.