Zona centrală a oraşului de pe Bega va deveni în curând un şantier, urmând să fie începute mai multe lucrări care se vor întinde pe câţiva ani şi vor da peste cap circulaţia în Cetate.

Primele restricţii de circulaţie vor fi introduse din luna mai, când, potrivit administraţiei locale, vor începe lucrările de reabilitare a centrului istoric. Mai exact, este vorba despre Piaţa Unirii, Piaţa Libertăţii, Piaţa Sf. Gheorghe, Piaţa Ţarcului şi 10 străzi din vecinătatea acestor pieţe. „Unele străzi vor avea o perioadă de reabilitare de 6 luni, altele de un an, dar probabil că cea mai lungă va fi reabilitarea Pieţei Sf. Gheorghe, care ar putea dura 18 luni”, a declarat primarul Nicolae Robu.

Lucrările din aceste zone vizează reabilitarea reţelelor de alimentare cu apă şi gaz, dar şi canalizarea. Toate străzile care vor intra în şantier vor fi apoi pavate cu piatră cubică urmând să devină pietonale. De asemenea, va fi înlocuită piatra cubică din Piaţa Unirii. Proiectul se află în stadiul de licitaţie de derulare şi are o valoare de 70 de milioane de lei.

Consilierii locali au aprobat, în această săptămână, un studiu privind „Reorganizarea circulaţiei rutiere pe Inelul 1 de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public”. A fost ales unul dintre cele două studii realizate, care prevede modificarea radicală a modului în care se va circula în Piaţa Operei. Inelul 1 de circulaţie va fi reîntregit prin realizarea unui pasaj subteran auto pe sub Piaţa Victoriei, chiar prin faţa clădirii Operei, şi organizarea circulaţiei generale pe sens unic pe traseul Piaţa Mărăşti – strada Gheorghe Dima – strada Sf. Ioan/ strada Paris – pasaj subteran Piaţa Victoriei – Bd. I.C. Brătianu – strada Hector – Piaţa I.C. Brătianu (Punctele Cardinale) – strada Oituz – Piaţa Mărăşti.
Ideea mai cuprinde şi reamenajarea intersecţiilor dintre Inelul 1 şi arterele principale, dar şi realizarea unei parcări subterane de 400 de locuri, mai mult decât necesară în zona centrală. „S-a aprobat ca traficul în zona centrală să se facă pe inelul I, închis complet de data aceasta, printr-un subpasaj auto care va fi realizat în subpasajul pietonal actual din Piaţa Victoriei, iar circulaţia va avea loc într-un singur sens pe acest inel pentru maşini mici, microbuze şi maşini de teren. De pe acest inel se va ieşi radial pe bulevardele care intersectează inelul, respectiv de pe aceste bulevarde se va intra radial în punctele de incidenţă fără niciun conflict”, a explicat primarul Nicolae Robu. Planul edilului-şef este ca toată zona cuprinsă în interiorul acestui inel de circulaţie să devină pietonală.
Modificările vor duce şi la schimbarea traseului mijloacelor de transport în comun. „Mijloacele de transport în comun nu vor putea circula din Piaţa Victoriei, ele vor fi deviate în Piaţa 700 pe traseul actual, apoi vor continua pe strada Paris, până la intersecţia cu strada Republicii, de acolo vor face dreapta până în zona Spitalului de Copii, de aici vor continua înspre Catedrală, iar de acolo vor avea drept de circulaţie prin faţa primăriei până la intersecţia cu bulevardul 20 Decembrie. De acolo vor face stânga, pe bulevardul 20 Decembrie, şi vor ajunge pe inel, cele care vor circula pe inel”, a mai spus Robu.
Conform estimărilor primarului, aceste modificări radicale aduse circulaţiei din zona centrală vor costa aproximativ şase milioane de euro, iar lucrările vor începe în 2014. „Estimările sunt undeva la cinci – şase milioane de euro pentru pasaj şi parcare, este o estimare globală. Nu avem alte surse, în momentul de faţă, decât veniturile proprii. Proiectul este unul prioritar şi eu voi propune consiliului local să aloce fonduri pentru realizarea acestui obiectiv. Este deja în derulare licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic şi în toamnă probabil că vom fi în măsură să licităm execuţia lucrării. Execuţia masivă va fi prinsă pe bugetul de anul viitor”, a declarat Nicolae Robu.
Astfel, cu lucrările de reabilitare din zona Cetate şi cu şantierul anunţat în mai puţin de un an pentru pasajul subteran din Piaţa Operei, zona centrală a Timişoarei ar putea deveni, pentru o perioadă destul de lungă, un loc prin care timişorenii nu vor mai trece cu drag.
Sursa: Adevarul.