Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat joi seară, la postul de televiziune TVR 1, că, după privatizarea CFR Marfă, compania ar trebui să devină mai puternică, să aibă un parc de vagoane reînnoit și să își dezvolte o strategie regională.

De asta nu vrem să ne grăbim și durează până în 2015 privatizarea. Pentru că privatizarea este un punct de pe agendă, dar, în paralel cu acest proces de privatizare, noi trebuie să restructurăm și să viabilizăm economic această companie„, a spus Mănescu.

Referitor la restructurarea companiei, ministrul Transporturilor a subliniat că așteaptă de la conducerea CFR Marfă un plan de restructurare care să cuprindă “mai mult decât disponibilizări”, în condițiile în care s-a venit cu o propunere de concediere a unui număr de 1.000 – 1.200 de angajați.

Planul de restructurare trebuie să îl dea managementul de la CFR Marfă. Managementul lucrează la acest plan. Au venit cu o propunere de disponibilizare a 1.000 — 1.200 de angajați. Eu aștept — și i-am spus și managerului de la CFR Marfă — eu aștept un plan de restructurare care să includă mai mult decât disponibilizări. Chiar vreau să văd: câte contracte poate să obțină, care este perspectiva din acest punct de vedere, cum vede dezvoltarea, cum vede restructurarea și viabilizarea companiei, pentru că cel mai simplu este să vinzi vagoane și să dai oamenii afară. Probabil că la un moment dat va trebui să se întâmple și lucrul acesta, dar nu vreau să se întâmple numai asta. Asta ar trebui să aducă managementul privat în plus față de unul de stat și, până acum, nu a adus asta nicăieri”, a mai spus Mănescu.