Pacienții români trebuie să își aducă de acasă medicamente și materiale necesare tratamentelor, în condițiile în care spitalele din țara noastră se confruntă de multă vreme cu o lipsă acută de fonduri.

Există însă o lege care le permite bolnavilor să își recupereze cheltuielile făcute, relatează Digi 24.

Astfel, pentru ca pacienții să își poată recupera banii pe medicamentele cumpărate în perioada în care au fost internați, trebuie să poată dovedi că acestea nu erau disponibile în spital. O rețetă parafată de medicul curant poate servi drept dovadă, dar este nevoie de aprobarea șefului de secție și de cea a managerului spitalului.

În general, medicii evită să recunoască faptul că nu există medicamente în spital, prin urmare le transmit verbal pacienților în ce constă tratamentul pe care trebuie să îl urmeze. În acest caz, aceștia nu mai pot dovedi că au cumpărat medicamentele respective și nu își pot recupera cheltuielile.

Bonul de la farmacie poate fi adus însă de pacient la registratura unității medicale, iar cu ajutorul acestuia, bolnavul poate cere decontarea cheltuielilor.

În actul normativ nu există un termen până la care spitalul este obligat să plătească aceste cheltuieli, se amintește în articol. Prin urmare, se consideră că un răspuns trebuie să sosească în 30 de zile. Dacă acest lucru nu se întâmplă în decurs de o lună, pacientul se poate adresa instanței.