Delegația Fondului Monetar Internațional, a Comisiei Europene și a Băncii Mondiale a solicitat punctul de vedere al grupului Grampet, din care face parte GFR, cu privire cauzele eșecului privatizării CFR Marfă, potrivit comunicat al Grampet.

Reprezentanții Grampet Group au avut o întrevedere la finele săptămânii trecute cu delegația FMI, Comisiei Europene și Băncii Mondiale, subiectul discuțiilor fiind privatizarea CFR Marfă.

Întâlnirea de lucru, care s-a ținut la sediul Grampet, a avut loc la invitația reprezentanților instituțiilor financiare internaționale și a conținut ca temă centrală procedura de privatizare a CFR Marfă. Reprezentanților Grampet li s-a solicitat punctul de vedere privind desfășurarea procesului și cauzele care au dus la nefinalizarea acestuia”, se arată în comunicat.

Privatizarea CFR Marfă a eșuat întrucât clauzele suspensive de care era condiționată finalizarea tranzacției nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.

Compania Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie 2013 câștigătoare a competiției pentru privatizarea CFR Marfă, iar contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al societății către societatea comercială Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.

Prețul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. În plus, GFR și-a asumat investiții de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfă.