CNA vrea să elaboreze un standard pentru nivelul tăriei sunetului, prin care să se asigure o uniformizare a volumului sunetului în programele de radio şi televiziune, astfel încât să fie eliminat discomfortul creat telespectatorilor şi ascultătorilor, resimţit în special la difuzarea publicităţii.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a constituit „grupul de lucru Loudness”, format din reprezentanţi ai radiodifuzorilor, distribuitorilor prin cablu, studiourilor de producţie şi ai mediului universitar, care s-a întâlnit pentru prima dată, luni, la sediul CNA.

Mulţi dintre cei prezenţi la discuţii au precizat că cele mai mari probleme, în privinţa tăriei sunetului, apar în cazul spoturilor publicitare, promoţionale şi de teleshopping, care au un volum al sonorului mai mare decat restul programelor difuzate de televiziuni şi radiouri.

În urma discuţiilor, reprezentanţii radiodifuzorilor prezenţi au semnat un protocol potrivit căruia, „ţinând cont de numărul mare de reclamaţii generate de discomfortul real creat ascultătorilor/ telespectatorilor de neuniformităţile de tărie sonoră existente între diferitele canale radio-TV şi între programele diferite ale aceluiaşi canal”, este absolut necesară „găsirea, cât mai urgentă, a soluţiilor tehnice de rezolvare a acestei probleme, aplicabile pe toate cele trei componente ale lanţului de difuzare (producţie-distribuţie-transmisie)”.

Conform protocolului, semnatarii vor adopta un Standard pentru Nivelul Tăriei Sonore a Programelor (NTSP), prin punerea în aplicare a Recomandării EBU 128-2011.