Mediul de afaceri este mai vulnerabil acum decât era în 2008 în faţa unui eventual şoc extern, reiese dintr-o analiză realizată de Iancu Guda, preşedintele Asociaţiei Analiştilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) şi lector al Institutului Bancar Român (IBR).

Analistul a identificat cinci puncte-cheie care ilustrează cel mai bine vulnerabilităţile companiilor din România în faţa unei potenţiale crize internaţionale.   ”În esenţă, vorbim despre un mediu de afaceri mai slab capitalizat (mai îndatorat), polarizat, neexperimentat, vulnerabil (cu o capacitate de autofinanţare mai redusă) şi mai expus în faţa efectului de contagiune, de propagare a riscului comercial (insolvenţa clienţilor). Nu văd cum un asemenea mediu de afaceri poate gestiona mai bine o eventuală criză internaţională, comparativ cu ceea ce s-a întâmplat în anul 2008 ”, avertizează Iancu Guda.

sursa: adevarul.ro