Şoferul autocarului implicat în accidentul din Muntenegru nu avea contract de muncă, nici aviz medical şi psihologic, a declarat Cătălin Adrian Kritikos, inspector în cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

Prezent vineri la o dezbatere pe teme de logistică şi transport, inspectorul de la ISCTR a explicat că a participat la controlul realizat la operatorul de transport în urma accidentului produs în Muntenegru.

„Am cerut contract de muncă, am cerut aviz medical şi psihologic şi mi-a spus că nu are. Noi am scris în notă că nu le-a putut prezenta, deşi aceste documente sunt obligatorii. (…) Eu nu cred că are (contract de muncă – n.r.), dar este părerea mea personală. Am înţeles că a mai prezentat o serie de documente la Parchet”, a precizat Kritikos.

Acesta a spus că au fost verificaţi toţi şoferii firmei de transport, iar din nouă conducători auto pe care îi utiliza Gregory Tour Holiday şapte aveau contracte de muncă pe care ISCTR le-a verificat, însă cel al şoferului (George Ciobanu – n.r.) nu a fost găsit.

Cătălin Kritikos a ţinut să precizeze că operatorul de transport a fost amendat contravenţional, întrucât au fost depistate multe lucruri în neregulă.

De asemenea, acesta a ţinut să precizeze faptul că informaţiile arătate de tahograful găsit în autocarul răsturnat nu pot fi relevante 100%.

„Mă tot uit la televizor şi tot văd o serie de persoane care emit diferite păreri. Noi am fost la controlul de fond la acest operator de transport. După care eu am rămas un pic uimit. De vreo două zile, toată lumea zice s-a găsit faimoasa cutie neagră care se numeşte aparat tahograf şi vom vedea. Staţi un pic: tahograful nu este cutia neagră a unui avion. Este un simplu aparat de înregistrat nişte valori. Maşina este din 2004, deci este cu diagramă de hârtie. Cine ştie cine o scoate de acolo şi cum o scoate. Viteza înregistrată pe această diagramă nu are un coeficient 100% de a-ţi da seama exact cum merge. Din experienţa mea de 10 ani de inspector de trafic nu întotdeauna cine conduce are diagrama în tahograf sau invers. De aceea, sunt şi foarte multe amenzi pentru nerespectarea regulamentului intern 561”, a arătat el.

Un autocarul cu turişti români s-a răsturnat într-o prăpastie din Muntenegru duminică, în jurul orei 18,00, ora României, în accident pierzându-şi viaţa 18 persoane iar alte 29 fiind rănite.

Unul dintre şoferii autocarului – George Ciobanu – era angajat al Poliţiei Capitalei. Agentul de poliţie era posesor al permisului de conducere din 1989, având categoriile BE, CE, DE şi al atestatului profesional eliberat de ARR Bucureşti pe 17 martie 2012 cu valabilitate până la data de 16 martie 2017, fiind cunoscut ca un bun profesionist.

Mareea Comtur este agenţia care a organizat circuitul în Muntenegru şi Croaţia iar serviciile de transport au fost asigurate de Gregory Tour Holiday.

Un număr de 18 persoane au murit după ce un autocar s-a prăbuşit duminică într-o prăpastie din Muntenegru, iar alte 29 au fost rănite.